Monday, April 21, 2008

كان يوم اغبر



حلو العنوان مش كدة؟!!!! ههههههههه

هو فعلا كان يوم

ليه بقه

تتوقعوا ليه


طب احكيلكم و لا اسيبكم تتوقعوا




بس انا طيبه و مش عايزة اسيبكم على نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار






اليوم دة كان يوم السبت اللى فات دة



يوم الجمعه اللى قابله طبعا عارفينه


كنت عند تيته فى خمحافظه ما من ضمن محافظات الوجه البحرى بردوه


و اكتشفت يوم الخميس اللى هو قبل الجمعه اللى انتوا عارفينه



انى عندى امتحان يوم السبت الساعه 12


قلت طب حلو اهو الحق اسافر يوم السبت الصبح كدة الساعه 10 إن شاء الله



يجيلى خبر منيل بنيله و زى الزفت الله يحرقه يعنى


إن و لا مؤاخذه يعنى


سيادة العميدة رايحه ندوه فى مجمع الانشطه اللى قدام كليه هندسه


و لازم الكليه كلها تروح


طب الساعه كام يا عم الحاج


الساعه 9 الصبح


الله يحرق اليوم اللى دخلت فيه الكليه الفأر دى


معنى كدة انى حصحى الساعه 6 الصبح عشان الحق اركب و اسافر اسكندريه و الحق اكون هناك فى المعاد


المهم صحيت 6 و قمت من النوم 6 و نص


روحت ركبت مشروع و طلعنا على اسكندريه



و كان اللى سايق حمار مش بنى ادم


مفكر نفسه ماشى فى الصحرا و عمال يتمختر شمال و يمين



ربنا يستر



المهم



وصلت اسكندريه الساعه 8 و نص


حلو اوى


و نزلت قريب من الكليه و طلعت اشوف بقيه الزملا حيروحوا مع بعض و لا ايه؟



روحت لاقيت الشله بتاعتى و هى شله جلاكسى بلا فخر مفيش غير نفرين منها




اومال ساسو و كونان فين و مولى ؟


ساسو حتطلع على هناك على طول


كونان مش عارفين



و لا نعرف بردوه مولى ايه نظامها


طب يا جماعه انا مستنيه سندريلا عشان هى قالتلى انها حتركب بردوه و جيه على الكليه و نروح كلنا مع بعض


طيب


جت سندريلا و طلعنا ركبنا مشروع و روحنا على استاد مجمع الانشطه



روحنا لاقينا كليتنا هناك


اللى هى رياض اطفال(ايوه الناس الكتير اللى مش باينين دول انا كنت فى المدرج بقه و جايباهم بالزوم)ههه










و لاقيت تربيه رياضيه بنين و بنات



و كليه علوم










و كليه فنون جميله




و كليه حقوق








قلت اةةةةةةةةةةةةةةةةةة

دى شكلها حتبقى مراجيح النهاردة


يلا بينا


روحت اعد جنب كليتى



قالولى يا انسه لو سمحتى اطلعى بره ارض الملعب و ارجعى ورا


ارجع ورا فين انا عايزة اعد



و بضرب بعينى لاقيت 3 كراسى فاضين روحت عشان اجيبهم الراجل قالى



يا انسه



قولتله عايزة اعد انا حجيب الكراسى اللى هناك دى



قالى خليكى و انا حجيبلكم كراسى



طيب و اللهى شكلك راجل كويس



المهم شويه و راسى قرمشت من الشمس



هو الراجل راح فين


الكلام دة كان الساعه كام


حوالى الساعه 10 الا ربع كدة


شويه و جه شاب كده حيلوه


قالنا ايه


يا جماعه الناس الزيادة يتفضلوا فى المدرجات فوق



يسلام



انت تؤمر يا قمر


اصدى حضرتك



احم ..... احم


المهم طلعنا قعدنا فوووووووووووووووووق على المدرج بتاع الملعب

و الشمس قربت اكتر

قعدت انا و سندريلا و اسو و بوتو فوق على اخر درجه من المدرج فوق




و شويه و لاقيت فنون جميله راحت مرصوصه جنبى










خلى بالكم كل دة و الزفت اللى رايحين عشانه مبتداش


المهم بدأت الساعه 11 الا ربع كدة


طابور عرض


و كان اللى عامله بنات و شباب كليه تربيه رياضيه


اشمعن يعنى مش عارفه


و استوا يا عينى فى الشمس


و انا وشى اتحرق من الشمس بردوه اليوم دة


بقيت ملونه


ههههههههههههههههههههههههههه


و شويه و طلع واحد اتكلم


و بعد شويه غيره


و شويه و لاقيت واحد عربى داخل


و بعدين فورينر اختصار لكلمه اجنبى سيبكم من البنات اللى شايله يوفات فى اتنين ورا بعض داخلين اهوه
هما دول




جت الساعه 11 و تلت

قالولنا

يا جماعه الندوه حتكمل عند كليه تجارة


طب انا حسيب كل واحد فيكم يقول رائيه و يعبر براحته عن هذا الموقف ال ال

ما علينا

طبعا ولا تجارة و لا غيره

للخلف در

رجعنا على الكليه

طلع عندى امتحان

امتحنت
جيه امشى

طلع عندى امتحان تانى

طب يا جماعه فين ازاى امتى

مادة ايه

شويه و لاقيت الدكتور معدى

فى امتحان يا دكتور

اه فى النهاردة دلوقتى

شكرا

قلت اعد اريح رجلى شويه

مفيش ثوانى لاقيت بنات من دفعتنا ماشيين

ايه يا بنات هو الامتحان اتغير مكانه

لا ما الدكتور لغاه


نعم

دة لسه معدى من قدامى و قال ان فى

لا مهو قالنا و هو هناك انه خلاص مفيش امتحان

عايوة اقولكم انا موقعى كدة على اول طرقه

و هو كان فى اخر الطرقه دى

لو كانت النظرات تقتل

كان زمانى بقول عليه يا رحمان يا رحيم

بس خدت بعضى

و طلعت على الشغل

شويه و جت الساعه 5

ابتدى الشغل

خلص 7

مشيت 8 و نص

روحت البيت

مش شايفه الباب

مش شايفه الاوضه

لا

و انا ور ايا عمايل اكل كمان

استغفر الله العظيم


عملت الاكل

و كلت و قعدت على النت حبه

و حضرت عشان عندى تربيه عملى بكرة

و اترميت على السرير محسيتش بالدنيا

بذمتكم مش يوم اغبر بجد

انا ححطلكم صور الطابور اللى كان الصبح

و فى فيديو بس مش عارفه احطه ازاى

حد عاش يوم كدة زييى

اكيد فى كتيييييييييييييييييييير

اتحفونى اتحفونى

و دمتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم


ادى الطابور











8 comments:

أنت عارفنى وأنا عارفك said...

ooh!!I will write the first comment
عادى خالص ولايهمك ياما تعملت فينا وخصوصا أيام انفلونزا الطيور اتهرينا ندوات وتوعية.الهبل ده فى كل جامعات مصر وياريت فى الآخر بيخلوا عندهم ريحة الدم ويدوا درجات. انما هانقول ايه

Gannah said...

ازيك يا ساموا
برغم انى مشغولة بس مقدرش اتأخر عليكى
ايه المسخرة دى دى جامعة و لا عزبة كل واحد يعمل اللى هو عايزه يعنى ايه فيه امتحان و بعدين اتلغى لان مزاج البيه الدكتور اتغير و ايه القعدة اللى فى الشمس ولا طوابير الجيش
يلا يا بنتى ربنا يتوب عليكى و تتخرجى و تجوزى و تقعدى فى البيت دا احلى مستقبل و اسألينى انا شغالة شقيانة و طلعت عينى و الحمد لله على كل حال
تحياتى يا ساموا بس ما قلتيش طبختى ايه.

ولد مصري said...

معلش يا جماعة فيه أكتر من حاجة مش قادر أفهمها:

يعني ايه العميدة رايحة ندوة ولازم الكلية كلها تروحها؟ طبعا كنتي كبرتي دماغك ده أولا

ثانيا الباشا الدوك اللي كان المفروض هيمتحنكوا مرحش بسلامتو الندوة دي ليه مش خايف من الست الريسة واللا حاجة - احنا جايين نهدي النفوس

ثالثا ايه موضوع الشغل اللي بيخلص الساعة 7 والموظفين بيمشوا الساعة 8 ونص وأول ما تيجي الساعة 9 يخرجوا من الشغل ويمضوا انصراف الساعة 10 معلش بس إحنا مينضحكش علينا انطقي بقولك كنتي فين مابين 7 و 8 ونص

رابعا بلاش كلمة بذمتكم دي لانها حلف بغير الله قولي لا إله الا الله

samourai 4 ever said...

أنت عارفنى وأنا عارفك
و اللهى معرف مصير الدرجات ايه
شكلها درجات معنويه و لا ايه
مبروك على المقعد الاول
و دمتــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

Gannah
ربنا يتوب عليا و اتخرج اوك
انما اتجوز
دى لسه بعيد اوى
و على فكرة دة عادى جدا فى جامعات مصر الدكاترة بيستعبدوا الطلبه عادى عادى
و هو مكنش طبيخ طبيخ يعنى
هو كان سجق بالماشروم
بس كان تحفه

و دمتــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

Walad_Masry
افهمك اول حاجه
كل عميد كليه رايح و لازم طلبه الكليه تروح فبم إن العميدة بتاعتنا رايحه يبقى لازم نروح

لا دة دكتور و محدش دعاه دة للعميدة بس دة كمان احنا قولناله قال ماليش دعوه لو جت بنت واحدة حمتحنها

الشغل بيخلص سبعه و بعدين انا بعد اخلص بقيه شغلى الخاص بيا هناك
و بعد كدة اشوف مين حيروح معايا عشان ممشيش لوحدى
و انا كنت بخلص حسابات من 7 ل 8

لا اله الا الله

و دمتــــــــــــــــــــــم

Anonymous said...

شفتى بقى ان انا كان عندى بصيرة وحاسة سادسة ومارحتش ليه؟
قلب الام ده عمره ما يكذب أبداً
مع انى قبلها بيوم نمت وانا مرتبة انى رايحة بس الصبح لقيت نفسى بشاور لمشروع سيدى جابر ولقيت رجلى رايحة الكلية
وقلت لنفسى فكك ايه اللى يودينى وانا عايد عليا بايه الا الفرهدة وبعدين كنت جايبة البحث وفرحانة بيه وقلت اوريه للدكتور بس للأسف مدخلش طلعتله قالولى انه تعبان يوم تانى مش عايز يقابل حد
صحيح كان فرهدة ويوم مش لذيذ بس بعد اللى انتى حكيتيه فكدة يبقى يومى كان رائع بكل المقاييس بالنسبة ليكوا
ودمتـــــــــــــم

samourai 4 ever said...

saso
خافى على نفسك منى
اوكى
عشان الحقد دلوقتى حيطلع عليكى
و لما اشوفك حكلك
ههههههههههههههههههه

نورتينى

و دمتـــــــــــــــم