Sunday, September 14, 2008

حدوته فى رسمه


انا داخله متنرفزة و عفاريت الدنيا بتتنطط قدامى

و دى مندمجه اوى فى اللى هى بتعمله

فقلت لا بقه انا مش حتنرفز لوحدى

انتى بتعملى ايه يا ريهام

برسم

لا يا شيخه ...ال يعنى انا مش شايفه

ايه دة يا شيخه و لا بيكاسو فى زهوته

قالتلى اصل انا لما ابقى مخنوقه ...ساعات برسم

انا بقه فى تركيز عميق..... اممممممممممممممممم!!! و ماله

طب بترسمى ايه

بصى و انتى تعرفى


و ادى الرسمه قدامكم فوق

بس بجد عجبتنى جدا

و قلت بجد دة الخنقه بتطلع مواهب و اللهى

و لما بصيت فى الرسمه و ركزت فيها

حسيت بهدوء

عشان انا مش مجرد بصيت عليها انا تخيلت المكان و الزمان و الصحبه الحلوه

فحسيت بهدوء


انتوا ايه رائيكم؟


و دمتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

30 comments:

ولد مصري said...

بسم الله

اول تعليق .. اي خدمه

ول إنك قلبتيني في التعليق بتاعك عندي

لكن زي بعضه

طبعا الرسمه جميلة والألوان كمان هاديه وده اللي بيخلي الواحد يحس بهدوء لما يبص عليها

تصدقي ايام زمان ايام ما كنت بلعب مزيكا كنت أحسن وقت العب فيه وانا متضايق وكانوا الناس اللي معايا في الفرقة بيقولولي إنت النهارده رايق قوي ومزاجك عالي وطبعا بيبقى بالعكس تماما لكن بعد شوية فعلا الواحد بيحس إنه هادي خالص وبينسى الموضوع اللي مضايقه تماما

طبعا دي مش دعوة علشان الناس تلعب مزيكا لكن إنهم يطعلوا همومهم في اي هوايه عندهم حتى لو كانت التدوين :)

تحياتي

عاشقة القمر said...

كل عام انتي بخير مدونتك جميل والرسم حلو
اتنمني تشرقني في مدونتي

princess said...

انا جيت:)
بغض النظر من انى رسامة فاشلة اخر حاجة ههههه
ودايما برسم اشخاص ملهموش ملامح:)
الا انى بحب اشوف رسوملت وبحب اتفرج على حد وهو بيرسم:)
الرسمة دى مريحة للاعصاب جدا
تحياتى

blue-wave said...

ممممممممم
حلوة والله
تسلم ايديها
هبا عندها كام سنه؟؟؟

Mafrousa said...

ههههههههههههههههههه
اولا الرسمه جميله اوي
ثانيا مين ريهام القمرة ديه اللى زهقانه و لا متضايقه؟؟
ثالثا ديه فطرة
و ان كانت بترشدنا لشيء
و هوه كل لما تلاقى نفسك زهقان او متضايق
امسك القلم
يا تكتب يا ترسم
المهم تطلع اللى جواك
جميله الفكرة مووووت

Mohamed Abdelgeleel said...

مركز ضحايا لحقوق الانسان بالاسكندرية يهيب بكل الناشطين والاعلاميين والصحفيين ولجان حقوق الانسان للمشاركة فى المؤتمر الصحفى الحاشد من وراء اغلاق مدرسة الجزيرة بالاسكندرية جريمة تشريد الف تلميذ بالاسكندرية باغلاق مدرستهم فى اول ايام الدراسة وذلك يوم الجمعة الموافق 19/9/2008 فى تمام الساعة التاسعة مساءا بنادى المحامين - كورنيش جليم - الاسكندرية

Mohamed Abdelgeleel said...

مركز ضحايا لحقوق الانسان بالاسكندرية يهيب بكل الناشطين والاعلاميين والصحفيين ولجان حقوق الانسان للمشاركة فى المؤتمر الصحفى الحاشد من وراء اغلاق مدرسة الجزيرة بالاسكندرية جريمة تشريد الف تلميذ بالاسكندرية باغلاق مدرستهم فى اول ايام الدراسة وذلك يوم الجمعة الموافق 19/9/2008 فى تمام الساعة التاسعة مساءا بنادى المحامين - كورنيش جليم - الاسكندرية

raspoutine said...

انا مريت وبسرعة جداً وحبيت اقول كل عام وانتى طيبة وبخير


تحياتى ليكى

YHYيــوســف الـمصـرى said...

حلوة الرسمة :)
كل سنة وانتى طيبة ورمضان كريم :)
تحياتى :)

samourai 4 ever said...

مبروك يا عم مصرى على اول كومنت
و انا مش قلبتك و اللهى
بس انا كل مدخل البلوج بتاعك اتخنق عشان مش ببقى عارفه اشوفه كله
و معرفتش اعمل الموضوع بتاع اعدادت الشاشه اللى قولتلى عليه
مش عارفه اجيبها منين اساسا

كويس ان حسيت بنفس الهدوء اللى قلت عليه
فعلا و اللهى الموضوع دة كويس لتفريغ الطاقه الداخله
بس فى حاجه مفيدة

يا بتاع المزيكا
من كتر طاقه الغضب اللى بتكون جوه الواحد او الخنقه
بتطلع حاجه ساعات جميله اوى
و دة بيدل على مدى قوة الطاقه دى

و دمتـــــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

عاشقة القمر
نورتى البلوج
و انا فرحانه ان الرسم عجبك ولا انه مش رسمى
و ان شاء الله ازورك قريب

و دمتـــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

princess
انا بردوه الرسمه دى عجبتنى جدا
و صاحبتها حتقتلنى و تاخدها منى
و هى على طول فى شنطتى و بنسى اديهالها

نورتينى

و دمتـــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

blue-wave
الله يسلمك

و يفرق معاك سنها فى ايه

؟

و دمتـــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

واحدة مفروسة
سعيدة ان الرسمه عجبتك
و فعلا عندك حق فى فكرة انه الواحد يستخدم طاقه الزهق دة فى انه يطلع حاجه حلوه
سواء رسمه او موضوع كتابه

و ريهان يا ستى تبقى واحده صحبتى و زميلتى فى مؤسسه المعاقين اللى احنا متطوعين فيها

و دمتـــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

محمد عبدالجليل
ان شاء الله لو قدرت اجى
حتلاقينى حاضرة بإذن الله

و دمتــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

raspoutine

و انت طيب انت كمان و بخير

و بعدين ايه الغيبه الطويله دى كلها
اخر اخبارك اللى عندى
انك سافرت
و شكلها اخبار قديمه جدا

بلاش تطول الغيبه كدة

و دمتـــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

YHYيــوســف الـمصـرى
و انت طيب
و الله اكرم

نورت البلوج

و دمتـــــــــــــــــــــم

Beram ElMasry said...

ان كنت ممن يتذوقون الشعر العامى والزجل ، ارجو زيارة مدونتى والتفضل بالنقد والتعليق ، فالنقد كالنصح ، والدال على الخير كفاعله
كلنا نقدس مصر ، ولكن اليس من حقنا ان نغضب اذا ما انحرف المسار

عاشقة القمر said...

سلام عليكم فبان مستني زيارتك

samourai 4 ever said...

Beram ElMasry
ان شاء الله ازورك قريبا جدا
نورت المدونه

و دمتـــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

عاشقة القمر
انا روحت رديت الزياره
و يا رب الرد يعجبك

و دمتــــــــــــــــــــم

Gannah said...

ساموا
ازيك؟؟؟
آسفه جدا انى اتأخرت عليكى
اعذرينى الظروف كانت غير مستقرة بس الحمد لله عدنا الى قواعدنا سالمين
الرسمة هادية جداااا ونظرا لانى مبعرفش ارسم خالص وبستغرب ازاى الناس بتعرف ترسم فأنا حاسة انها فعلا خرجت اللى جواها
وانتِ طبعا عجبتك لانك تصورتى نفسك جوه الصورة وأنا معاكى
صح اعترفى ان سر سعادتك انك تصورتينى معاكى
على فكرة أنا قابلت ناس كتير من التدوين بس زعلاته جدااا لان فيه ناس مقدرتش اشوفهم وانتى منهم
بس على ايه حال مهما غبت عنك ومهما كنت بعيدة فى المكان فأنتِ بجد فى قلبى
أحبك فى الله
لاتنسينى من صالح دعائك فى رمضان
تحياتى

Selfmeaning said...

صورها الوانها جميلة جدا جدا

و الاجمل انك لما تركزى فيها

تقدرى تتخيلى طبيعة المنظر

تحياتى

samourai 4 ever said...

Gannah
واحشانى اوى اوى اوى جنه
و انا استغربت فعلا انك مش عديتى عليا
بس قلت يمكن فى ظروف ولا حاجه
و الحمد لله انها عدت على خير
و انا فرحانه اوى ان الرسمه عجبتك

و ان شاء الله المقابله دى تتعوض
و انتى كمان متنسنيش فى دعواتك
و ربنا يتقبل منا جميعا

و دمتـــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

Selfmeaning
شرفتينى بزيارتك
و عندك حق
لما تتخيلى المنظر كدة بطبيعته تحسى بهدوء
بس بردوه
متنسيش الصحبه الحلوه

نورتينى

و دمتـــــــــــــــــــــــــم

Gannah said...

ساموا يا قمر
كل سنة وانت طيبة
العيد عندنا بكرة ان شاء الله
يارب السنة الجاية يكون كل اللى بتتمنيه اتحقق
تحياتى

Anonymous said...

هالوز

يا ساتر يا رب
ايه السواد اللى نضح ع التىشيرت ده يا بنتى
سيبى البنت تطلع خنقتها فى الرسم احسن من واحدة صاحبتنا بتطلع خنقتها فى الناس

Anonymous said...

نسيت اقولك هابى عيد
ومتشنكرة جدااااااااااااا يا سامو على الحتة الرجولة اللى عملتيهالى اول انبارح

ساسو

ولد مصري said...

كل سنه وانتي طيبة

عيد سعيد

تحياتي

samourai 4 ever said...

كل سنه و انتوا طيبين
و عيد سعيد عليكم