Saturday, June 28, 2008

ناويه احترم نفسى.... و اقدم استقالتى


انا عارفه انى استاذه مصايب

الحمد لله انا اعرف دة عن نفسى

بقالى كام يوم مخنوقه من الشغل و الشغل مخنوق منى

و شكلى حعملها و اللهى

حصل كذا موقف

اولهم

انا بوظتلهم الكاسيت

هههههههههههههههههههههه

ازاى

اقولكم

المفروض انه مطلوب منى انى احضر عرض عشان اعرضه فى اخر المنتدى

عرض زى ايه

زى مثلا عرض رياضى

او تمثيل قصه او مسرحيه

و انا ناويت انى اعمل اربع عروض

واحد رياضى على اغنيه حماقى

واحد على اغنيه فطوطه

و قصه

و عرض مرح كدة للاطفال بتوع الاربع سنين


المهم خدت الكاسيت و عماله ادرب البنات على عرض حماقى

و كل شويه اطفى و اولع الكاسيت

و معايا المدرسه زميلتى بسمه مشتركه معايا فى تنظيم العرض

المهم انا طفيت الكاسيت و بقولهم يا بنات نرفع ايدينا فوق شويه

فرح انتى بتتأخرى شويه فى حركتك اشتغلى بالعد

مش عارف ايه

يلا استعدوا

مفيش حاجه

هو انا دوست ولا لسه

صوته مش طالع ليه

لاقيت بسمه جيه بتقولى شغلى يلا

قولتلها مش عارفه شكل الكاسيت جاتلوه ساكته قلبيه

يا ضنايا اشتغل ربنا يهيدك

و فضلت وراه

يهيدك يرضيك ربنا يسهيك

مفيش فايده

بصيت لبسمه وقولتلها

و لا اكن فى حاجه و لا نعرف اى حاجه

يا أم حسن

تعالى شيلى الكاسيت احنا خلصنا خلاص

البنات بقه

ليه يا ميس كدة

ليه؟

خلاص النهاردة انا تعبت بقه

نكمل بكرة

و خدت بسمه على جنب و قولتلها

حاسس بمصيبه جيالى

مصيبه مكنتش على بالى

ربنا يستر

و اتفقنا اننا كنا مشغلينه عادى و طفناه و مرديش يشتغل تانى

و فعلا هو دة اللى حصل

يعنى انا مش حكدب

كان شكلى وحش لما عرفوا ان اخر ايد كانت ماسكه الكاسيت كان انا

بس انا عملت عبده الاهبل بقه

دى حاجه

الحاجه التانيه و انا بشغل الاطفال ايروبكس الصبح

شفت واحده صحبتى واحشانى جدا بتشاورلى

سبت العيال و طلعت جريت عليها و حضنتها

و العيال طلعوا يجروا ورايا مفكرينه جزء من الايروبكس

و انا بقه مش اعمل حسابى ان المديرة واقفه ورايا

لا

سيبت الشغل و طلعت اسلم على البت مايا


و المشرفه جت ورايا تزعقلى

كان شكلى معفن


بس


ربنا يستر يعنى


بس بدأت اتخنق من الشغل دة بصراحه

و شكلى حخلص الشهر دة و حسيبه

ربنا يستر بقه


و لينـــــــــــــــــــــــــــا عــــــــــــــــــــــودة


و دمتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

25 comments:

Mafrousa said...

هههههههههههههه
استهبلي يا بنتى....
ولا كإن حاجه حصلت
ههههههههه
انتي بتربي اجياال
هههههههههه
و الله انتي عسل

princess said...

انت مفيش منك اتنين فى البلد وبعدين اكيد الكاسيت هو اللى خسران هههههههه
وبعدين المفروض المديرة تكفاك عشلن انت عندك روح الصداقة عالية اوى ههههه
تحياتى

ولد مصري said...

سؤال صغنن هو الكاسيت غالي ولا من أبو عتبة وموسكي وإقلب؟

وبعدين ماهو لازم الكاسيت يبوظ مادام بتشغلي عليه "حماقي"

على العموم فداكي الكاسيت والحمد لله على قد كده وانا رأيي تروحي تحبي على راس الست المديرة وعلى راس "حماقي" كمان علشان مخلتهوش يكمل غنا

تحياتي

Lyssandra said...

هههههههههه

عبده العبيط لازم يطلع فعلا في المواقف زي دي

وبعدين هوا الكاسيت عمره كده
هانعترض بقي علي قضاء ربنا ؟؟


وبعدين أنا عاوزة أفهم حاجه ؟؟؟
لما سامو الساموراي الجامده قوي تقول هاقف لحد هنا

أمال مين يكمل تحدي ؟؟
وتحدي

ههههههه

خليكي للآخر ياسامو انتي قدها والله

بس هيا المواقف دي حاجات طبيعية وعادية يعني

ربنا يهديكي وماتقلقيش

والله بابقي فرحانه أوي وانا جايالك
باظبط دماغي اني جايه أطمن عليكي واسمع مغامراتك اللذيذه

دمتِ لذيذة ياسامو

lyssandra

Gannah said...

ساموا
مال نفسك قصير كده متصبرى يا بنتى. الشغل برضه حاجة مفيدة احسن من قعدة البيت واديكى بتاخدى خبرة فى التعامل مع الناس. تصورى اول مرة اسمح عن حماقى ده هو فيه حد بجد بيغنى اسمه كده. اديكى عرفتينى معلومة جديدة
فداكى الكاسيت ولا يهمك
تحياتى

samourai 4 ever said...

واحدة مفروسة
اصل الناس اللى فى الشغل دة رخمين
و مش اول موقف
و اسلوبهم فى الكلام مش حلو
بس ان مش حسكت و عليا و على اعدائى
ربنا يخليكى
و اللهى انتى اللى مفروسه
ههههههههههههههههههههههه

و دمتـــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

princess
حلوه الكاسيت هو اللى خسران
اان معاكى فى دى
صداقه ايه يا شيخه
دة شويه و حطلق الصداقه دى بالتلاته

و دمتـــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

Walad_Masry
اولا انا فى اسكندريه
و اكيد الكاسيت غالى
و الا مكنوش زعلو عليه اوى يعنى
و لا حروح احب على راس حد يا عم
مش انا يا عم مصرى

و دمتــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

lyssandra
هو فعلا الظاهر كان عمره كدة
و كان ظابط نفسه على ايدى
و بالنسبه لساموا و السمنه البلدى
و تحدى
على فكرة دة مش اول موقف
انا بس قلت اتكلم و اجيب حاجه من ضمن الحاجات اللى خانقانى فى الشغل
بس متقلقوش
ناويه اكمل لاخر الشهر ان شاء الله

و دمتـــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

Gannah
اهو اللى بتقوليه دة هو اللى مصبرنى
انى باخد خبره و انى مش حتعلم حاجه من قعده البيت
بس بردوه حرقه دمى مش سهله
لان معروف عنى انى بارده جدا جدا
فتوصل انى دمى ممكن يتحرق صعب شويه
و بعدين بالعكس
انا صبرى طويل يعنى

على العموم ادعيلى ربنا يسهلى الامور

و ميرسى على زيارتك يا جارتى

و دمتــــــــــــــــــــــــــــم

blue-wave said...

بوظتى الكاسيت وبوظتى العيال؟:)
ربنا يسامحك
انا هافتن على فكرة

samourai 4 ever said...

blue-wave
فدايا فدايا
ههههههههههههههههههههه
الفتنه اشد من القتل
و عيب يعنى
هههههههههههههههه

شرفتنى زيارتك

و دمتـــــــــــــــــــم

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

انا بقي كنت جربت اشتغل في حضانة قبل كدة
قبل الجواز جربت مرة وكنت سعييييييييييييدة ومبسوطة .. فاضية بقي وباحب العيال ولاد وبنات
ولما جيت اتجوز العيال واهاليهم بقوا يعيطوا عشان هاسيبهم
بعد الجواز جربت اشتغل ... وهو شهر بس مش اكتر وماقدرتش
الصبر فين اراضيه ... خلصوه ولاد الأيه
بس برضه اهاليهم كانوا زعلانين لاني كنت باعلم الولاد لغات بضمير
ودمتم

dina said...

ههههههههههههههههه
لا كملى دور الاستهبال و ولا تسيبى الشغل ولا حاجة هما حيلاقوا زيك فين كفاية انك مستحملة عفاريتهم

maioya said...

ههههههههههههه
انا حاسه ان مش انتي اللي
هاتستقيلي
انهم هايرفدوكي
بس بتهوني الامر علي نفسك يعني
ههههههههههههههه

ادم المصرى said...

هههههههههههههههه
باظ دا اكيد لزم يبوظ سؤال هوا ابو اتنين ونص ولا بتاع ابن الناس ومهما كان يماما الكسيت هوا الى خصران اتمنالك الخير دمتى بخير

samourai 4 ever said...

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا
طب دول اهالى العيال
انما اللى انتى شغاله عندهم بقه
بيبقوا مش مقدرين
فعلا الصبر الناس خلصوه

و دمتـــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

dina
مهو الاستهبال دة اللى شغال
و مش حبطله
هو اللى نافع بصراحه
و على العموم انا مكبره دماغى

و دمتـــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

maioya
لا فعلا انا اللى حستقيل
مش حترفد
لانى مش بغلط فى شغلى الحمد لله
بس انا تعبت من اسلوب التعامل مش اكتر

شرفتنى زيارتك

و دمتـــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

ادم المصرى
يا بنى دة زى ميكون كان مستنى انى اشغله و يبوظ
حلوه اوى حته هو الخسران دى

شرفتنى زيارتك
و يا ريت تكررها

و دمتــــــــــــــــــــــــم

الضاحكون said...

اوعي تكوني قدمتي استقالتك؟؟؟
اعملي معاهم كام حركة ساموراي خوفيهم

samourai 4 ever said...

فرنسا والرايق
لا على مين
دة انا ساموو الاجر على الله
انا لسه متماسكه
و لحد دلوقتى مستقلتش
الحمد لله

بجد بجد يعنى
نورتوا البلوج
يا صاحبى

و دمتـــــــــــــــــــــم

DoMaLaYs said...

ههههههه

معلش سيادتك اتحملي شويه

امال لما تشتغلي بشكل مستمر هتعملي ايه

ربنا معاكي

و شدي حيلك في الشغل اكتر

samourai 4 ever said...

DoMaLaYs
ربنا العالم انا واخده بالى من شغلى ازاى
و ربنا يسهل
و اقدر استحمل
زيارتك متأخرة شويه

بس انا حقول ظروف

و دمتـــــــــــــــــــــــم

Mohamed Abdelgeleel said...

عفوا للتحليق خارج السرب
يدعوكم مركز ضحايا لحقوق الانسان وجميع مدونين الاسكندرية لحضور المؤتمر الصحفي لضحايا التعذيب والانتهاكات والفساد وذلك يوم الاربعاء 9 / 7 / 2008 الساعه الثامنة والنصف مساءا وذلك بمقر المركز 9 شارع مسجد الايمان متفرع من اسكندر ابراهيم خلف جزارة الزهيري
للاستفسار 035484897
0166885063