Wednesday, July 23, 2008

كوابيس

تحديث
حصلت مفارقات كتير اوى اوى بسبب ام النتيجه الفقر دى اللى مش راضيه تطلع
و شكل روحى حتطلع قبل مهى تبان و تخلصنا بقه
العيال اتصلوا بيا و قالولى اطلعى على الكليه النتيجه بتتعلق و شوفيلنا النتيجه معاكى
و بم ان شغلى قريب من الكليه
فعادى انى اروح يعنى
المهم بعد مكنت خلاص ركبت و مروحه بيتنا نزلت و ركبت و رجعت تانى و دخلت الكليه لاقيتها فاضيه
المهم سالت الامن هى النتيجه متعلقه فين
قالى مين قالك انها متعلقه
انتى خامس واحدة تيجى تقولى ان النتيجه متعلقه و عايزة تعرف متعلقه فين
دة انتوا جننتونى
و واحد تانى بيقولوا
يا عم دول جننونى فى التليفون فوق
طبعا انا واقفه بسمع و هما عمالين يغنوا و يردوا على بعض
طب يا جماعه معلش يعنى هى ناويه تظهر امتى عشان هى إتأخرت اوى
قالولى لو مكنش على اول الاسبوع الجاى يبقى على اخر نفس الاسبوع و لو مش على اخر الاسبوع الجاى تبقى على اول الاسبوع اللى بعديه
قولتلهم سلامو عليكم
و خدت بعضى و مشيت
و انا حتشل بصراحه
المهم حاتلى اخبار دلوقتى
انها كانت بتتصور دلوقتى حالا و المفروض انها كانت تتعلق النهارده
بس حصل مشاكل على حد كلامهم
و احتمال تتعلق بكرة او بعده
بس
فأنا على اعصابى دلوقتى
و قلت اقولكم على اخر الاخبار عشان تبقوا معايا على طول الخط
متنسونيش بالدعاء
و دمتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
****************************************************

موضوع مهم جدا

فضلى سنه و اتخرج من الكليه

مكنتش اتوقع الاحساس اللى انا حساه دلوقتى

و على فكرة نتيجه السنه دةى لسه مظهرتش

بس انا مش متفائله من النتيجه خالص

لأن الامتحانات كانت صعبه اوى السنه دى

غير كل سنه

فأنا مش متفائله

انا مش حينقذنى غير ربنا و دعائكم ليا بالنجاح

بجد با جماعه انا محتاجه الدعاة بشدة

انا سمعت اذا ناس كتير دعت لحد من قلبها ربنا بيستجاب للدعاء

فياريت محدش ينسى يدعيلى فى صلاته

و إن شاء الله ربنا يستجاب

لان بجد انا لو وقعت حتى فى ماده و حطلع رابعه بيها

فأنا حيجيلى احباط رهيب

و حته الاحباط دى بالنسبالى حاجه كبيره اوى

بتدمر فيها

لانى تعبت اوى السنه دى

و انا عارفه ان ربنا مش بيضيع تعب مجتهد

بس فى حاجات كتير اوى فى مجتمعنا

ممكن تحبط البنى ادم

انا مش حقول انى بستسلم بسرعه

انا لو بستسلم بسرعه كان زمانى محوله من كليتى من زمان

بس انا صبرت و جبت اخرى بصراحه السنه دى

فبجد لو حصل حاجه انا ممكن يجرالى حاجه

فمحدش ينسانى بالدعاء


و دمتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

10 comments:

سمر الشافعى said...

هههههههه اولا ربنا معاكى ان شاء الله والسنه تعدى على خير بس الغريب انى لسه حالا كاتبه بوست عن الملل اللى بعد الدراسه صدقينى انت فى نعمه دلوقتى والله

ربنا يوفقك ان شء الله

ولد مصري said...

متقلقيش ربنا كريم قوي وان شاء الله هتنجحي من غير ولا مادة

مادام الامتحانات كانت صعبة على الكل هتلاقيهم بيرفعوا في النتيجة لان لازم نسبة معينة تنجح لان النتيجة دي في وش عميد الكلية وطقم التدريس متقلقيش خالص ان شاء الله هتعدي ومن غير ولا مادة كمان

ربنا يكرمك ويقدر لك الخير حيثما كان

آمين

blue-wave said...

ربنا معاكى
ومن يتوكل على الله فهو حسبه

Lyssandra said...

ماتخافيش يا سامو

والله ربنا هايسترها وهاتعدي نضيف كمان
ومش بعيد بتقدير

يارب يارب يارب تنجحي وتفرحي
بس ماتنسيناش بقي

ههههههههه

---------

بجد ماتخافيش أبدا
عدينا بالوقف ده أكتر من مرة
والحمد لله
مابتمشيش غير بستر ربنا

ربنا يوفقك
بس ابقي طمنينا علي طول

سلاااام
lyssandra

Mafrousa said...

ازيك يا ساموراي يا قمرة
طبعااحنا ندعيلك...ربنا ينجحك و تعدي نضيف

samourai 4 ever said...

سمر الشافعى
يا رب فعلا تعدى على خير
و انا و اللهى فعلا حسه بالنعمه اللى انا فيها دلوقتى
و على اد ما شغل الكليه كتير و صعب
بس بجد حتوحشنى اياخم الكليه دى

شرفتنى زيارتك

و دمتــــــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

Walad_Masry
رغم ان الامتحانات كانت صعبه
عرفت معلومه جامده اوى
فى واحدة طالعه امتياز
مش عارفه اوصفلك احساسى بالاحباط

ربنا يستر
و اكون من النسبه الناجحه بالتقدير

و دمتـــــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

blue-wave
ان شاء الله
يا رب استرها معايا يا رب

و دمتــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

lyssandra
ان شاء الله حقول على الاخبار اول بأول

و ان شاء الله ان شاءالله
ربنا يسترها

و دمتــــــــــــــــــــــــم

samourai 4 ever said...

واحدة مفروسة
يا رب يا مفروسه يا رب
احسن حتلاقى واحده تنافسك فى فرستك لو حصل حاجه لا قدر الله

و دمتـــــــــــــــــــــــــــم